Luster Narodnog pozorišta (ipak) neće pasti!
Proslavljeni srpski sopran i dirigent, profesor Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu vraća se večeras na scenu Narodnog pozorišta kao dirigent čuvene scenske kantate Karla Orfa “Karmina burana”. Ovo delo se izvodi u okviru trenutno aktuelnog Belefa 2022, kako se popularno zove Beogradski letnji festival, koji se ove godine održava pod motom “Želim magiju”.
Magična Dragana je poslednji put u Beogradu u istoj kući nastupala dalekog decembra 2014, kada je gostovala sa Nacionalnom operom Temišvara i pevala naslovnu ulogu u Pučinijevoj operi “Turandot”.
Šuška se da će u sledećoj sezoni Beogradska opera premijerno izvesti ovu operu, a da će Dragana Radaković biti u podeli.
Sinoć je održana generalna proba, imao sam to zadovoljstvo da prisustvujem istoj. Jer, kažu da su sve karte rasprodate i da će biti puno kao u najslavnijim danima našeg najznačajnijeg i najstarijeg teatra.
Iskreno želim da verujem u to, da ne bude loša praksa kao do sada – karte podelimo prijateljima, sponzorima, ovima, onima, pa ispadne da su “ovi i oni”, ne dođu na predstavu pa u sali zuji promaja, a neko ko bi zaista uživao – nije mogao da kupi kartu.
Kako god bilo – žurka će svakako biti na 3-oj galeriji, gde je moguće kupiti kartu za stajanje, tu su uglavnom mladi ljudi, studenti umetnosti i istinski poštovaoci… Srećom, Orfova kantata traje samo 70 minuta, to se lako da prestajati.
Večerašnji koncert je režirao mladi i perspektivni Vladan Đurković, koji nečijim propustom nije potpisan na dnevnoj listi! Ili je odlučio da ovu kantatu režira “iz senke”, budući da je Dragana Radaković u izjavi TANJUGU “obećala” da će u finalu kantate pasti veliki kristalni luster koji visi na plafonu Narodnog pozorišta! :šok:
Dragana je možda aludirala na čuveni mjuzikl Endrua Lojdao Vebera, “Fantom iz opere”. Međutim, ne leži vraže, sinoć sam došao u posed informacija i mogu da odgovorno tvrdim sledeće:
Novopečeni direktor Beogradske opere, Nikola Mijailović (kako on reče sinoć za sebe, “ćata”, nezvanično!) je u dogovoru sa režiserom Đurkovićem POMERIO Veliku scenu u prostor partera kako bi je učinio većom i smestio 200+ učesnika i izvođača! Ovakvu egzibiciju je već napravio kada je nedavno orkestar “proterao” iz “orkestarske rupe” prilikom gostovanja Italijana, koji su u Narodnom pozorištu izveli Pučinijevu “Gospođu leptiricu” (“Madam Baterflaj”).
Ovom sada akrobacijom, dirigentsko postolje namenjeno Dragani Radaković postavljeno je u milimetar ispod velikog kristalnog lustera!!!
Sinoć na probi se pomenuti luster drmaoni tresao, ali je odoleo, pa će tako, nadamo se, biti i večeras!!! Jer, biće da je Dragana “pročitala” spletku Mijailovića i Đurkovića, pa je ipak rešila da “spusti” orkestar za koji ton niže…
Jer, takođe otkriveno sinoć, već sutra Dragana Radaković putuje na turneju u Sidnej. Kako sam novinar koji godinama prati njenu karijeru, veoma dobro znam da Dragana nije naivna (da ne kažem “blesava”) i sigurno neće izvršiti harikiri kristalnim lusterom (!), uprkos tome što je obećala TANJUGU! A kako TANJUG javlja, Dragana Radaković večeras DIRIGUJE Orfovu “Karminu buranu”, a NE PEVA naslovnu ulogu u Pučinijevoj “Toski”.
Siguran sam da je dvojac Mijailović-Đurković na to i računao, jer su se sinoć non stop došaptavali tokom trajanja generalne probe!
Večeras će kao solisti nastupiti sopran Snežana Savičić Sekulić, tenor Stevan Karanac i bariton Dragutin Matić.
Učestvuju još: Orkestar i hor Narodnog pozorišta, hor Radio televizije Srbije i hor Dečjeg kulturnog centra.
Narodno pozorište Beograd, početak u 21 sat!
Dobrodošli kući, Dragana, beogradska publika Vas se veoma uželela!
P. S. Koristim ovu priliku da se javno izvinim inspicijentu Ani Milićević, koju sam sinoć “ušuškavao” tokom njenog razgovora sa Vladanom Đurkovićem u parteru sale, u jeku probe i to dok je pevao solista Dragutin Matić!
Razumem Vaše objašnjenje da “bez toga, ne bi bilo ni predstave”, ali sam takođe bio na više proba u nekoliko drugih teatara kod nas i u inostranstvu i tamo se “ova neprijatnost” rešava tako što režiser sedi u tehničkoj kabini/sobi, koja je zvučno izolovana i tamo je svaka priča dozvoljena!
Draga Ana, hvala Vam što se sinoć prihvatili moje izvinjenje i VELIKO Vam hvala što nam pravite predstave poput ove Karmine burane!
:10-o minutne stojeće ovacije: